Licenstrubbel, svullen fot och en mycket glad hund.

Nu har min licens äntligen blivit registrerad, skönt att kunna anmäla sig till tävlingar på ”det rätta sättet”. Till tävlingarna i helgen har jag fått maila in mina anmälningar, så hade även ett tiotal andra fått göra enligt de tävlingsansvariga.
I morse berättade jag för Exxa att vi skulle på utflykt, hon vet precis vad det betyder och blir jätteglad varje gång, går och pratar och morrar för sig själv och viftar på svansen som en galning. Hon är så söt! 🙂

 

001copy.jpgMina supervackra ”lycka till-rosor”, sånt gör en kvinna glad!
 

Typiskt nog så började mina brutna tår på högerfoten att svullna upp igen igår. Det går lite i perioder det där och självklart (??) börjar de igen lagom till tävlingarna. Jag fick gå i strumplästen på jobbet igår för jag fick inte ner foten i min sko. Enligt läkaren är det inget att göra åt utan bara ”vänta ut det”… 
När Malin ringde igår kväll passade jag på att klaga lite och då visade det sig att hon hade jätteont i ryggen så vi kommer vara ett sorgligt litet gäng som brummar norrut. Men men, det är bara att göra sitt bästa och försöka ha så roligt som möjligt.

 

Det känns dock väldigt mörkt inför SM om tårna ska hålla på så här, hade jag vetat detta när vi bokade stuga så hade jag nog faktiskt inte följt med eller anmält mig. Det är ändå en del pengar att slänga ut när man räknar med att komma sist… 😦

Satt och kollade på banan igår på youtube och hade totalt glömt av den sista seeeeega backen. Fan. Kommer ihåg mjölksyran i benen där förra året och då var jag betydligt mer tränad än vad jag är nu. Plus att jag kunde trampa!!
Men så här är det i tävlingsvärlden, det handlar om dagsformen och det är inget som man kan göra något åt.
Jag ska göra som kloka Eva sa – åka dit, ha roligt med vännerna och se det som en rolig utflykt och som en träningsmöjlighet för mig och min hund.
Och vem vet, jag har en fantastiskt duktig draghund och SuperExxa kanske klarar det bra trots sin olycksdrabbade matte? Backarna kommer ju vara ett helvete för henne men raksträckorna blir en helt annan sak. Vi får se! 🙂

sept3copy-kopia.jpgSuperExxa!

Kommentera

