Frågestund del 2.

Berätta fem saker om dig och fem saker om Exxa som du inte tror att vi läsare vet om?
Svar: Det här med Exxa blir svårt, ni som följt bloggen ett tag vet ju allt om henne… Men jag försöker!

1. Exxa är vit. Väldigt vit. Många tror att hennes färger är redigerade i photoshop men hon är faktiskt extremt vit, skulle tippa på att hon är ljusast av alla sina syskon (?).

2. Exxa lär sig nya ord under loppet av fem minuter, det är nästan läskigt. Hon kan t ex namnen på alla hennes 80 000 leksaker och hon tar aldrig fel. Ber jag henne att hämta kossan så är det kossan hon kommer med.

3. Exxa älskar att titta på tvprogrammet ”So you think you can dance”. Hon ligger helt klistrad i soffan och följer dansarna med blicken. Jag vet inte vad det beror på, om det är rörelserna, musiken, färgerna eller kanske en kombination. Riktigt kul är det iaf.

4. Exxa avskyr valpar. Hon tycker de är jobbiga och äckliga, hennes systersöner har varit här några gånger och det har inte varit poppis kan jag säga… Jag vet inte hur det ska gå den dagen som det flyttar in en ny liten plutta hos oss. Förhoppningsvis vänjer hon sig.

5. Exxa har en lustig liten matceremoni som hon alltid gör. När hon får mat, oavsett om det är torrfoder eller färskfoder, så tar hon en liten bit i munnen, går ut från köket, traskar ut i vardagsrummet, lägger sig på mattan under matsalsbordet och äter upp den lilla biten. Sedan går hon tillbaka till köket och äter upp resten över matskålen. Jag har ingen aning om varför. Om någon har en teori får ni gärna berätta den för mig för jag har undrat över detta många gånger!

 

dsc-200copyliten.jpgÄlsklingsvovven.

 

Läsarna vet ju typ ingenting om mig så det blir enkelt.

1. När jag är riktigt deppad så finns det bara en sak som hjälper; en ny bröllopstidning. Blir jätteglad av att läsa om folks speciella dag, se alla vackra bilder osv.

2. Jag älskar råa prinskorvar (inga snuskiga tankar om det, tack!)

3. Jag är väldigt ekonomisk och har svårt att köpa saker till mig själv som jag egentligen inte behöver. Min nya kamera t ex har jag velat i ett år utan att våga slå till eftersom det handlar om så mycket pengar. Ingen impulsshoppare här inte. Jag kan däremot lätt köpa svindyra presenter till andra utan att ens tänka efter först. Mycket märkligt.

4. Jag gillar inte julmat. Svensk julmat är det absolut vidrigaste som finns (förutom råa prinskorvar). Det är samma skit som alla andra svenska högtider, bara det att man slänger dit en julskinka. Och efter maten ska man äta en kladdig dallrig efterrätt gjord av r i s?! Min bästa barndomsvän och hennes familj käkade alltid tacos på julafton, det är riktig mat, det!

5. Jag är väldigt konstnärlig och kreativ. Förutom foto så håller jag på med scrapbooking, diverse pyssel, gör smycken, målar tavlor, gör namntavlor till barn & par i ett specialprogram på datorn, sjunger och skriver böcker.

 

Vad har du för utbildning?
Svar:
Jag är utbildad socialpsykolog och kognitiv beteendeterapeut.

 

Vad jobbar du med?
Svar:
Jag har en fast anställning hos Socialförvaltningen och arbetar förebyggande med ungdomar som går på högstadiet.

 

Hur gammal är du?
Svar:
27 år.

 

Är du lycklig?
Svar:
Det är jag verkligen!

 

Hur är du som person?
Svar:
Mångfacetterad och därför svår att förstå sig på samtidigt som jag är enkel. Jag är trygg i mig själv men kan gå vilse rejält i livet ändå. Jag älskar folk men hatar folksamlingar. Jag är en känslomänniska ut i fingerspetsarna samtidigt som jag är självbehärskad och strategisk. Jag är varm som person och älskar min partner, min familj och mina vänner men jag kan vara iskall och stenhård om någon sårar mig eller gör mig besviken. Jag är rastlös med lugn. Jag tycker inte om gräl men har inga problem med att bråka. Jag är en god lyssnare samtidigt som jag kan prata öronen av dig. Förvirrad? Hela jag är en enda paradox. Det finns många som tror att de känner mig men det gör de inte… Jag är inte samma person nu som för t ex två år sedan. En personlighet är inte statisk, den ändras hela livet. Men en sak som aldrig kommer ändras är hur mycket jag älskar mina nära och kära och jag skulle göra allt för dem. Precis allt.

 

Favoritcitat?
Svar:
Jag har många. Ett citat som de flesta nog kan identifiera sig med är: ”Du vet inte hur stark du är innan du inte har något annat val än att vara stark.”

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Kommentera

