Hipp Hipp Hurra!

Igår fyllde världens bästa tjej fyra år! Jag kan inte fatta att hon har blivit så stor, det var väl inte länge sedan som hon bara var en liten vit pälsboll?! Jag antar att tiden inte väntar på någon…

 

Födelsedagen firades med massa goda ben på dagen och agilityträning på kvällen när det började svalna av. Träningen gick sådär precis i början om jag ska vara ärlig, Exxa var inte på humör och svår att motivera. Det är som det sägs om husky-rasen, vill de inte så vill de inte… Men matte har sina knep och Exxa vaknade till efter några minuter som tur var. Vi körde småkombinationer med ca 3-6 hinder i varje och det gick bra, Exxa var väldigt uppmärksam och följsam. Slalomet är det tråkigaste hindret att träna tycker Exxa och jag är nästan böjd att hålla med men vi måste, dock körde vi inte alla tolv pinnarna utan avbröt runt sex. Vissa säger att det är farligt att träna så men jag resonerar som så att så länge jag visar supertydligt att hon ska avbryta och vi genast sätter av åt ett annat håll så borde hon inte lära sig några dumheter. Efteråt blev det en promenad genom skogen och det var så mysigt att gå där och prata medan solen sakta gick ner och fåglarna sjöng. Jag tror att Exxa var nöjd med sin födelsedag! 🙂

 

Stort grattis till alla fina syskon också!

 

010copy.jpgJag har hittat en ny funktion i min kamera där man kan fota svartvitt eller sepia direkt utan att det krävs bildbehandling. Kul!

img-075copy.jpgVisst såg hon ut så här typ förra månaden?!

8 reaktioner på ”Hipp Hipp Hurra!

  1. Stort grattis till Exxa på 4-årsdagen! Hoppas nu på fortsatt framgång med agility-träningen och sedemera på tävlingarna.
    Jättevackra bilder!

  2. Stort grattis till Exxa på 4-årsdagen! Hoppas nu på fortsatt framgång med agility-träningen och sedemera på tävlingarna.
    Jättevackra bilder!

Kommentera

