Vaggerydsutställningen.

I lördags var det dags för Vaggerydsutställningen,  vi var på plats vid 8-tiden. Undan för undan dök fler och fler vänner upp, det var kul att få träffa alla igen, vissa var väldigt länge sedan man såg sist.

 

230liten.jpgEva och Saga.

223liten.jpgSaga.

259liten.jpgEvas Siri.

285liten.jpgEn av dagens favoritbilder, Siri och Eva.

116liten.jpgFreddies hund Guz i ringen.


Det blev en lång dag, tror att de flesta svettades i solen medan ”fröken lunginflammation” sprang runt med underställ i fleece under jeansen och tröjan. Vad gör man inte för att hålla sig frisk liksom. 🙂

 

094liten.jpgYlwa och Io.

090liten.jpgLilla söta Io.

079liten.jpgÄlskar den här bilden på Io.

194liten.jpgYlwa och Io får CERT.

166liten.jpgAlexandras bäbis och mormor Mona som har Exxas pappa Fox. 

 

 Det gick bra för de flesta av vännerna, stort grattis till er alla!
Jag valde att inte ställa Exxa, dels för att hon har tappat något kilo sedan värmen kom och även fällt ur och dels för att just denna domaren verkar gilla lite kraftigare bitar. Men dagen gick förvånandsvärt fort ändå och trots att jag inte fotade så mycket så fick jag många fina kort. Vissa visar jag här i bloggen, andra mailar jag till respektive person.

 

235liten.jpgDe här härliga damerna har nog missuppfattat det här med utställning…

201liten.jpgIthil som är halvsyster till Exxa.

070liten.jpgEn av dagens favoritbilder, Jocke och Seven. Det bästa med bilden är att Jocke inte visste om att jag fotade…

055liten.jpgMilou, en hund med showlinjer som bor hos Bjälketorparna ihop med flera av Exxas syskon.

039liten.jpgExxas helsyster Visko.

En tjej tog tag i mig på plats och sa att hon följer bloggen och att jag måste älska att fota hundutställningar. Ärligt talat så gör jag inte det. En sak är det om man är där för att jobba, då är det superkul. Men just de här utställningarna är så speciella för man träffar så mycket folk som man bara ser några ggr om året och då vill man hinna prata med dem och umgås och det är svårt när man hela tiden ska passa hundarna i ringen så att man inte missar någon. Dessutom är det svårt att fota hundutställningar eftersom man inte kan påverka bilderna så mycket. Står hunden uppställd rakt mot domartältet så måste man fota snett, även om det inte blir riktigt bra. Springer hunden i ringen och solen skiner rakt på så får man ta det, även om det påverkar färgerna. Jag föredrar att kunna planera mina bilder. Men det är alltid roligt att kunna glädja sina vänner med bilder på deras hundar så det blir lite dubbelbottnat det där…

 

328liten.jpgKinoo, den mest kelsjuka husky jag någonsin har träffat. 

316liten.jpgMalle och veteranen Baby som vann sin klass!

298liten.jpgMalle och Gunne med trollögonen.

289liten.jpgGunne.

050liten.jpgExxa chillar i skuggan.

Jag hade iaf Exxa med mig och hon skötte sig fint som vanligt – förutom när jag lämnade henne för att gå iväg och fota. Hon blir SÅ ARG och vrålar och skriker så det går genom märg och ben. Det är så lustigt för Exxa är så tyst annars, visst kan hon prata men hon skäller/ylar/skriker extremt sällan… Jag frågade Ylwa om detta som trodde att det hade med avundsjuka att göra och det kan jag faktiskt tänka mig. Fröken X-Drive är ju bortskämd och är van att få all uppmärksamhet, sånt kan tydligen straffa sig. 🙂

 

195liten.jpgEtt exemplar väl värd ett CK: Freddie Åkerlind.

168liten.jpgExxas fina pappa Fox. Visst är de läskigt lika?

162liten.jpgFox.

069liten.jpgExxas bror Uno.

En person som det gick riktigt bra för var Karin och hennes Busen som vann sin klass, jag tror att han slutade som trea i bästa hane. Tänk vad några månader i Norge kan göra… 🙂

133liten.jpgBusen i ringen.

122liten.jpgBusen.

123liten.jpgBusen tittar uppmärksamt på sin matte.

119liten.jpgBusen.

149liten.jpgAnnika och vackra Sirius.

144liten.jpgSirius.

Jag måste erkänna att jag har dålig koll på folks resultat men de finns på södras hemsida om någon är nyfiken. Ett resultat vet jag iaf; Bir och Bim! 🙂

 

346liten.jpgTeam Snowstreams.

360liten.jpgBir och Bim! Grattis till er!
 


Vi var hemma vid 19-tiden och det var så skönt att komma hem till en nystädad lägenhet och god middag. Exxa däckade direkt och sov sedan resten av kvällen/natten (gick knappt att få med henne ut för en ”nattekiss”) och även största delen av påskdagen. Jag kan förstå henne 🙂

**Om någon inte vill vara med på bild så säg till så åker den bilden bort direkt**

Tack alla för en trevlig dag! Vi ses förhoppningsvis i Skara!

6 reaktioner på ”Vaggerydsutställningen.

  1. Halloj i vårvärmen.
    Nu när jag har tittat igenom alla dina fina bilder så känns det som jag har sett mer av utställningen än jag gjorde när vi var där. Tiden rinner bara iväg när man är på utställning. Tack för alla bilderna!
    Kram från Mari

  2. Som vanligt jättefina bilder! Kul att få se, för även om jag hann se mer än vanligt så missade jag också mycket. Team Snowstreams är Ios farmor Cémbra. Hoppas att vi syns snart igen. Kram!

  3. Pingback: Vackra Vaggeryd 2011-bilder « Varggalder Weblog

Kommentera

