Kommande events i april.

Nu är eventslistan något uppdaterad, fick ju en pik för det för ett tag sedan, haha. Agilitytävlingar är ännu inte bestämda men så här ser april månad ut än så länge för Exxas del:

 

* Helgen 2-3 april är alla ledare för Siberian Husky-dagarna (samt några andra utvalda) hembjudna till familjen Pålsson i Kvibille. Vi ska planera årets sh-dagar, äta gott, tjata hund och dragträna. Jag lovar att kameran kommer att vara laddad och klar, ser fram emot att fota alla vackra huskies som kommer dit!

 

 Evas vackra Ronja, bild tagen av mig juni 2010.
 

 

* 3 april är det även årsmöte för SPHK Västra och eftersom det finns lite planer för mig där så ska jag vara med. Vet inte hur jag ska lösa det dock eftersom jag är i Kvibille men det ordnar sig på något sätt. I värsta fall får Exxa och jag åka tidigt på sön morgon, mötet i Lilla Edet börjar inte förrän kl 12 så det ska nog gå.

 

* 9-10 april är det Skånedraget i Höör, jag har aldrig varit på det innan men i år är vi anmälda. Eller ja, Exxa är anmäld. Då jag har fått lite problem med mitt ena knä (har en skruv där inne) så har Malin och jag bestämt att hon ska tävla med Exxa och hennes Melwin. Eller ”ExWin” som Malin så fyndigt kom på. 🙂 Så Malin ska stå på kicken och jag vid mållinjen med kameran. Här finns också ett problem eftersom Malin ska hoppa på båten på söndag em efter tävlingen men förhoppningsvis går det att lösa. Vore trist för Exxa att missa tävlingen på grund av såna omständigheter. Men men, det löser sig!
Förhoppningsvis får Exxa och jag bo hos mamma Eva och hennes vackra töser… som numera inte längre är Ebbens töser utan Huskyglimtens töser! 🙂 Stort grattis till kennelnamnet gumman!

 

picture-795copyliten.jpgMalins andra hund Wilda, bild tagen av mig i april 2010. 

 

* På påskafton den 23 april är det dags för Vaggerydsutställningen. Det känns lite extra spännande i år eftersom jag är med och arrangerar, just nu letar jag sponsorer för fullt. Förhoppningsvis hinner jag fotografera en del också. Gällande att ställa ut Exxa så har jag ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra, just nu är hon väldigt fin! Hon har gått upp i vikt, fått tillbaka lite päls och ser väldigt välbyggd och harmonisk ut, ser hon ut sådan i april vill jag ställa henne. Hinner jag inte så hoppas jag att någon kan hjälpa mig som inte har en tik i den klassen. Ylwa kanske? 😉 *hint hint*
Jag har helt fräckt bjudit in mig själv till Karin som bor i närheten, vi hade en underbar tjejhelg förra året och jag hoppas på en lika bra helg i år.

 

picture-218copyliten.jpgBild tagen av mig från vaggerydsutställningen i april 2010. 

 

Som ni ser så blir det en hektisk vår för Exxa, jag hoppas bara att alla planer går att genomföra. Man har ju annat som ska hinnas med också som hemmaliv, jobb, fotosessioner plus några hemliga projekt som jag hoppas att jag ska få till i SPHK Västras regi. Mer om det senare.
Jag tycker att det är viktigt att planera framåt, sen kan det alltid inträffa saker som skjuter ens planer i sank. I höstas t ex fanns det massa agilitytävlingar i närheten som fick ställas in pga Exxas mystiska förkylning som varade i över en månad. Det är jättetrist när sånt händer men jag prioriterar självklart Exxas välmående och mitt privatliv över allt annat. Med det sagt så hoppas jag verkligen att de planer som finns kommer att bli verklighet…

4 reaktioner på ”Kommande events i april.

  1. Blir skoj med alla aktiviteter!
    Det är härligt när det rör sig runt omkring 🙂
    Naturligtvis får ni bo hos oss inför Skånedraget, men eventuellt ska jag vara funktionär på Höganäs BK på söndagen.
    Det löser vi då =)

Kommentera

