Tur i oturen!

Häromkvällen höll det på att gå riktigt illa hemma hos oss. Det var bara jag och Exxa hemma och hade det inte varit för Exxa så… usch, törs inte ens tänka på vad som hade kunnat hända.

 

Jag hade haft huvudvärk hela dagen på jobbet men stod ändå ut och gick inte hem tidigare. Väl hemma tog jag medicin och blundade en stund. Jag övervägde att skippa fotokursen men eftersom jag gärna ville vara med så chansade jag och åkte ändå. Det visade sig vara fel beslut. Värken blev bara värre och värre och till slut stod jag inte ut mer utan åkte hem tidigare vid 20-tiden. Då jag var ensam hemma gick jag ut en sväng med Exxa och kom sedan på att jag inte hade ätit sen lunch. Jag satte på spisplattan och stekpannan på plattan och satte mig sedan i soffan för att vänta på att plattan skulle bli varm. Sedan minns jag inte mer.

 

Jag vaknade av att Exxa skällde och dunsade ner sina framtassar i mitt lår. Hela lägenheten var rökfylld… Jag flög upp, sprang ut i köket och såg att stekspaden hade smält i pannan. Det var bara att flänga upp alla fönster, ta jackan och Exxa och springa ut. Exxa verkade inte skadad av röken, hon andades normalt och hostade inte som tur var men man vet ju aldrig. Vovven och jag gick en lång promenad och jag var hela tiden uppmärksam på hur hon verkade men hon var lika glad och pigg som vanligt. Puh!!

 

Det kunde ha gått så fruktansvärt illa, både för Exxa och mig. Jag har inte mått bra över det här alls, jag är en riktig hönsmamma när det gäller Exxa och har alltid stenkoll på allt när det gäller henne, ser hela tiden till att ligga minst tre steg före henne. Därför känns det här extra jobbigt, hade jag skippat kursen och stannat hemma och vilat istället så hade jag varken utsatt henne eller mig själv för fara. Ni anar inte så många mentala sparkar jag har givit mig själv för detta… Men som jag tröstande fick höra lite senare; alla människor gör misstag. Jag ska försöka acceptera det och släppa detta nu.

 

Jag kan iaf meddela att Exxa har blivit dränkt av pussar, kramar, godis, leksaker och stora tuggben. Jag slutar aldrig att förundras över hur klok hon är…


Älskade lilla hund, du betyder allt för din familj!

4 reaktioner på ”Tur i oturen!

Kommentera

