Mot ljusare tider.

Nu börjar isen och snön äntligen försvinna och ingen kan vara gladare för det än jag. Visst, som huskyägare gillar man snö och kyla men när man inte kan dragträna pga isbana är det inte lika kul…

 

Med solen och våren kommer många glädjerika stunder. Närmast i tiden är vår nya bil som pappa har ordnat åt oss och som vi får i slutet av denna veckan, en Citroen Xsara kombi -06. Jag är så fruktansvärt glad för detta, ni anar inte. Ska bli underbart att brumma omkring i en sådan fräsch ny bil och Exxa kommer få en måttanpassad bur där bak så att hon åker säkert.
Pappa har länge varit emot mitt fotointresse vilket har gjort mig lite ledsen men efter att han har fått se bilder jag har tagit det senaste (när han var här och hjälpte oss med renoveringen) så har t o m han erkänt att jag är duktig och att jag borde satsa på det mer. Självklart kommer jag ändå fortsätta att jobba som skolpsykolog men vem säger att man inte kan göra båda? 🙂

 

Snart väntar också dragträff med ledarna från siberian husky-dagarna och efter det är det dags för Vaggeryd och Simmatorp, det kommer säkert vara stressigt men jag längtar ändå. Ungefär samtidigt drar agilitysäsongen igång och den här gången ska ingen mystisk febersjukdom hindra oss från att tävla (hoppas jag, haha) så nu SKA vi komma igång!

 

Våren 2010, nu väntar vi på samma 2011!

2 reaktioner på ”Mot ljusare tider.

Kommentera

