Jäkla isbana!!

I förra veckan blev det två dragpass till, tis och ons. Det är en fröjd att dra med Exxa, hon är taggad, koncentrerad och linan är sträckt. Allt som hörs är hennes tassar som nuddar backen och vinden som viner om öronen, annars är det tystnad och harmoni som gäller. Snabba kommandon åtlyds omedelbart med snabba tvära kast och svansen går som en propeller när rundan är gjord och det är dags för beröm. Kanske är det för att vi har ett mål att jobba mot, jag vet inte, men jag har aldrig njutit av dragträning tidigare så som jag gör nu.

 

Mörkret är inget problem för oss, eftersom jag har bytt jobb och kan jobba en del hemifrån (lyx!) så är jag hemma långt före alla andra på dagarna vilket ger oss hela eftermiddagen att träna för oss själva innan vissa andra slutar jobba. 🙂 Mycket praktiskt!

 

Isen är däremot ett problem, nu är det svårt att ens gå ute eftersom all is är täckt av vatten. Jag vill inte riskera något och därför har vi inte tränat på några dagar. Lite tråkigt men vad fasen ska man göra?! Men i morgon ska vi testa igen, plusgrader ute nu! 🙂

038copy.jpgSåhär glad är Exxa över att inte få träna…

Kommentera

