Året som gått – 2010.

Januari 2010 var en ganska slö månad för Exxas del, det öste ner snö. Men lite pulkadrag blev det iaf.

 

 

Februari 2010 bjöd också på en himla massa snö och oväder. Dessutom började det regna in fler och fler läsarfrågor, det går givetvis inte att besvara alla i bloggen och de flesta får privata mailsvar, men de som publicerades fick väldigt fin respons vilket kändes jätteroligt!

 

 

I Mars 2010 var Exxa med i tidningen under rubriken ”trefaldig dragmästare”, då blir man glad som matte! Dessutom tränade vi väldigt mycket inkallningar på klubben som ibland gick toppen och som ibland resulterade i att en matte och en husse skrek sig hesa…

 

 

I April 2010 kom våren till Götene på allvar. Exxa tävlade i Bulidsracet i Uddevalla och vann sin klass trots en blödande tass. Dessutom åkte vi ner till Vaggerydsutställningen där jag fotade både utställningen och sedan också Igais Tassars senaste valpkull. Bilder på valparna finns under ”foto”.

 

 

Maj 2010 bjöd på många loja dagar i solen. Dessutom tränade vi agility ganska mycket och Exxa visade en helt ny form av mognad.

 

033copy.jpg

 

I Juni 2010 hittade vi ett dagis till Exxa supernära mitt nya jobb. Dessutom fyllde Sveriges finaste husky 3 år!

 

 

Juli 2010 blev en månad i bilen då vi hann med både en helg hos Eva i Skåne samt en helg hos Marlene och David i Motala.

 

 

I Augusti 2010 kom vi igång med att träna viltspår. Vi åkte även iväg till Siberian Husky-dagarna där jag var agilityintruktör.

 

003copy.jpg

 

September 2010 gick i ätandets tecken. Jag hittade med Evas och Marlenes hjälp ett färskfoder som Exxa älskade (och fortfarande älskar!). Annars hände inte mycket på hundfronten, månaden gick mest åt till att arbeta på alla fronter.

 

 

I Oktober 2010 blev Exxa väldigt sjuk. Hon hade feber från och till i över en månad vilket innebar att vi missade alla agilitytävlingar som vi var anmälda till. I slutet av månaden var Exxa bättre och vi åkte till Marlene för en stor dragträff. Tyvärr fick Exxa feber igen på avresedagen.

 

 

I November 2010 kom vi så smått igång med dragträningen efter Exxas sjukperiod och jag bestämde mig för att testa att ställa upp i Kosta. Vi åkte ner tillsammans med Marlene och delade stuga med Malin och Ylwa. Under dag 1 tappade jag min sko (!!!) och förlorade en satans massa tid. Dagen därpå körde vi ikapp en del och slutade till sist på en tredje placering.

 

 

December 2010 tillbringades i princip inomhus hela tiden då vi nästan var insnöade vilket gjorde det nästan omöjligt att träna något överhuvudtaget. Några dragpass blev det, det sista på 8 km gick bra för då började snön bli hårt packad. Vi var även uppe på klubben med grannen Evelina och hennes Diva och tävlade där Exxa vann ett jättefint halsband. Exxa fick också ett spännande erbjudande som jag ännu inte har bestämt mig för hur jag ska göra med. Men jag kan säga så här, tackar vi ja så kommer ni att få se ännu mer av Exxa under 2011…

 

 

Tusen tack till alla underbara människor som har varit med oss under det här året! Nu hoppas vi att 2011 blir ett ännu bättre år! 😀

5 reaktioner på ”Året som gått – 2010.

  1. Hejhej! Vilka fina bilder och rolig års summering! 🙂
    Jag undrar också vad du ger Exxa för foder? Jag har nämligen en hund som äter jättedåligt i perioder. Jag har testat flera olika foder men aldrig hittat nåt som hon riktigt tyckt om!
    Kram

  2. Vilken jättefin sammanställning över 2010. Ni har hunnit med så mycket roligt och spännande under året som gått. Hoppas nu på ett minst lika bra 2011 för både din och Exxas del. Hoppas också att vi ses på tävlingar och utställningar under året!

Kommentera

