Exxa träffar fans med mera.

I förrgår på kvällspromenaden mötte vi två kvinnor som kom emot oss. När vi närmade oss dem utbrister den ena ”Men är inte det Exxa?!”. Det visade sig att hennes dotter älskar huskies och följer bloggen slaviskt. Hej och tack Julia säger jag bara! 🙂 Din mamma frågade massa frågor om rasen så vem vet vad tomten har med sig det här året…

 

Vi är fortfarande insnöade men snart bär det av för en helg med träning hos Malle med flock, ska bli kul och välbehövligt! Jag är lite inne på att köpa en ny sele till Exxa så jag ska passa på och kika på den nya modellen som Malle har börjat använda, den kanske kunde vara något för oss…

 

Exxa fortsätter att öka i vikt vilket känns underbart, hon har börjat se riktigt fin ut! Synd att man inte hittade detta fodret för några år sedan, haha. Men bättre sent än aldrig och Exxa är pigg och glad. Korven är fortfarande favoriten och den bär hon ständigt omkring på. Att den fortfarande är hel är banne mig ett under. Exxa har även börjat med en ny sovritual, hon vill inte sova själv. Blir hon trött så går hon och lägger sig i sängen, väntar en stund och om ingen kommer så springer hon ut och skäller och tjatar. Detta slutar hon inte med, det hjälper inte att säga ”kommer snart” eller liknande, då fortsätter hon att tjata tills hon får sin vilja igenom. Irriterande men ganska sött samtidigt. 🙂

 

Exxa när hon blev bis2.
 

Exxa har även fått ett ganska spännande förslag som jag har börjat grunna på. Det känns lite ”fjantigt” men är samtidigt en kul grej som skulle kunna leda till andra saker. Jag tänker INTE avslöja mer än så, jag har alltid varit försiktig med att säga för mycket och blivit ännu mer försiktig med tiden, jag vill inte gå ut med något som sedan inte blir av vilket leder till massa kommentarer. Dessutom vill jag inte att folk ska härmas. Men blir det något så ska ni få veta med tiden, jag lovar. Eva och Malle, ni ska självklart få veta innan! 🙂 Jag kan höra era reaktioner ända hit, haha.
Jag är så glad över mina fina vänner, Malle är precis som en syster för mig och Eva är som en extramamma. Då jag inte haft så bra kontakt med mina föräldrar de senaste månaderna så känns det underbart att ha en syster eller en annan mamma att ringa till. Jag har verkligen lärt mig att familj handlar inte om blodsband. Familj är de som alltid finns där för dig…

 

Jag har även fått förfrågningar om att hjälpa till att ordna lite utställningar 2011 för både SPHK Södra och Västra. Jag har inte gett något svar än utan funderar på saken. Hjälper jag Södra får jag ju jobba med söta Malin, hjälper jag Västra får jag göra något för min egen klubb. Men hinner man med 3 utställningar? Eller ska man välja ena klubben? Och hinner jag isf med mina egna projekt? Val, val, val…

 

Blommor som jag fick skickade till jobbet efter en ansträngande arbetsdag, då blir man glad som kvinna!
 

Kamerabytet går framåt, jag TROR att jag har bestämt mig för vilken kamera och vilka objektiv som kommer passa mina framtida behov. Jag har suttit och plöjt igenom guiden hemma, väl värd varenda krona kan jag meddela för shit vad jag har lärt mig saker! Lite fotokurser för fotografer är också inplanerade, jag har ju två släktingar som är fotografer så jag ska passa på att utnyttja dem också tänkte jag. 🙂 Och sen blir det bye bye till gamla kameran som jag nog ändå kommer sakna lite…

 

Annars håller vi fortfarande på och renoverar hemma, det går trögt. Jobb tar ju mycket tid plus ”vardagslivet”. Men i helgen ska de sista dörrarna och listerna målas, sedan ska en fondvägg till upp och slutligen ska vi lägga nytt golv, blir mörkbrunt trägolv istället för ljus parkett som finns där nu. Bilder när allt är klart ska jag ordna, lovar!

 

Så, nu vet ni vad som händer hemma hos oss just nu! 🙂

2 reaktioner på ”Exxa träffar fans med mera.

Kommentera

