Viltspårsdags!

Idag har det äntligen varit uppehåll från det satans regnet så vi passade på att träna lite viltspår. Jag la ett spår på ca 200 meter och sen fick det ligga en stund innan det var dags för Exxa att gå det. Hon började starkt med nosen i backen och var väldigt noggrann de första 100 m, riktigt kul att se med tanke på att detta var första gången. Sen började det gå lite fortare och jag undrade om hon skulle tappa spåret men hon följde det fint och hittade klöven. Den var dock inte så imponerande tyckte Exxa och ville hellre ha godis och beröm. Så klöven fick jag bära hem själv… 🙂

Jag har aldrig varit så sugen på viltspår innan, har mest tyckt att det verkar jobbigt och slafsigt men efter helgen hos Marlene så blev jag omvänd. Det känns kul att ha hittat ännu en aktivitet som man kan göra vid sidan av draget!

003copy.jpgKlöven.

Exxa vilar efter spåret.

2 reaktioner på ”Viltspårsdags!

Kommentera

