Agility i ösregn är ingen hit.

Igår kväll brummade Exxa och jag iväg för att träna lite agility. Var tillfälligt regnuppehåll så då gäller det att passa på. Vi grundtränade lite på däcket och slalom, man kan aldrig grundträna för mycket! Det var ungefär det vi hann med innan himlen öppnade sig och det började vräka ner. Exxa stannade mitt på planen, öronen for ut åt sidorna och huvudet sänktes tills det nästan nuddade backen. ”Snälla mamma, kan vi inte åka hem” liksom. 🙂 Så det gjorde vi, hon hade varit superduktig så det kändes bra att avsluta med det. Väl hemma hoppade Exxa upp i sängen och somnade, haha.

 

Exxa nanar i sin soffa.

 

Blir en lugn helg hemma denna helgen, varit så mycket de andra helgerna så det ska bli skönt att bara vara hemma och mysa med levande ljus och bra film. Blir nog ett agilitypass och ett viltspårspass också om vädret håller sig någorlunda bra…

 

Har kollat upp röntgen på Blå stjärnan i Skara nu, 1200 kr kostar det för höfter och armbågar. Inte så farligt ändå, jag har hört värre. Dock fick jag inte riktigt klart för mig om de använder vagga eller inte, om de inte gör det får det bli Blå stjärnan i Borås istället som vi passerar när vi åker hem till mina föräldrar. Vi får se när och var men under 2010 ska det bli iaf!

7 reaktioner på ”Agility i ösregn är ingen hit.

  1. Vi ska röntga kibas höft + armbågar och vi fick tips om att vara skulle ha bra pris och vara riktigt duktiga.
    får kolla upp detta men tänkte bara tipsa 🙂

Kommentera

