Resan så här långt.

Nu är vi hemma hos Karin och Busen i Jönköping. Igår hämtade uppfödare Fia upp oss hemma och Exxa var helt tokig, sprang omkring på parketten och halkade som bambi på hal is. Efter lite bus kom vi iväg till Jönköping där Fia hade lite ärenden att uträtta så Exxa, jag och fina farbror Silve plus hundarna i släpet fick roa oss själva en stund. Det verkade som att Exxas syskon och hennes mamma kände igen henne för de nosade lugnt på varandra, det var bara småttingarna som kaxade sig och morrade lite men det övergick snart i örontvätt istället. Exxa tyckte dock att Fias flock var lite för stökig så hon vandrade några meter rätt ut på parkeringsplatsen bort från bilen och släpet innan hon demonstrativt satte ner rumpan. Och där satt hon, oavsett lock och pock. Lilla fisförnäma Exxa 🙂

 

Sedan åkte vi vidare till Bondtorp och IGAIS TASSAR och fikade i väntan på Annika och valparna. Och dessa valpar alltså… jag överdriver inte om jag säger att jag höll på att sätta mig på backen när jag fick syn på dem. Det finns inget sötare än 8 veckor gamla huskyvalpar, tro mig!! Och de var så sociala och gulliga, skulle klättra upp i famnen och busa och slicka om vartannat.
Jag fotade dem inne i hundgården och sedan tog vi porträttbilder på dem en och en med en vacker grön slänt som bakgrund. Zidek och Saga posade som små fotomodeller, de andra fick vi lirka lite mer med men bilderna blev supersöta och jag är jättenöjd! Sen att jag ville smuggla med mig lilla Saga hem är en annan historia… men jag lyckades inte så den blivande ägarinnan kan andas ut… 😉

 

Efter besöket hos Annika åkte vi vidare till Vaggeryd där Karin och Busen hämtade upp oss och sedan bar det hem till deras lägenhet. Exxa och Busen hälsade på varandra som gamla bekanta, de har alltid gått väldigt bra ihop vilket känns superkul. Vi gick en kvällspromenad med hundarna och sedan gjorde vi kvällsmat innan det var dags för sängen. Tusen tack Karin för att du fick oss att känna oss så hemma och välkomna!!

I morse vaknade jag av att en elefant la sig på mig men det visade sig bara vara Busen som ville gosa med mig och Exxa. Halvt sovande knuffade jag ner honom från min mage (han är dubbelt så stor som Exxa!!) men han kavade sig upp igen. Efter några vändor till fattade han vinken och fick syn på Exxa och hennes monsterben istället som han försökte ta. Men icke sa Exxa och fräste till ordentligt mot honom, hon brukar aldrig vakta sina leksaker gentemot andra hundar men detta var tydligen ett väldigt speciellt ben 🙂 Hur som helst så svarade Busen genom att börja småyla men fick snart tag på en liten benbit som Exxa tappade så till sist låg de på varsin sida av mig och tuggade ben så att sängen skakade… 🙂

 

Idag har vi träffat min kompis Sara som pluggar här i Jönköping. jag var lite orolig för hur vi skulle hitta varandra men det visade sig att hon bodde två hus bort från Karin (!!!) Vad är oddsen liksom?! Det skrattade vi gott åt. Vi tog en promenad, köpte lunch och sedan tillbringade vi några timmar hemma i Saras fina lägenhet. I skrivande stund har vi precis kommit tillbaka till Karin, Exxa har däckat i min säng och jag ska passa på att duscha innan Karin och Busen kommer hem. Ikväll kommer även uppfödare Fia och vi ska ha tjejkväll med mys och tacos innan det är dags för utställningen i morgon.

Jag kan iaf säga att jag är jättestolt över Exxa! Hon har skött sig toppen, funnit sig i att åka långt, sitta själv, gå med mig vart jag än vänt näsan och bara accepterat alla snabba vändningar som det blir på en sån här resa. Man kan verkligen ha med henne överallt! *~*Jennie hjärta Exxa*~*

Fortsättning följer…

2 reaktioner på ”Resan så här långt.

  1. Hej Jennie!
    Det var kul att ses i helgen. Ser fram emot att se alla bilderna från utställningen. Visst är det härligt med vovvar som bara anpassar sig, allt blir så enkelt då. Lycka till med träningen.
    Hälsningar Ylwa

  2. Hej Jennie!
    Det var kul att ses i helgen. Ser fram emot att se alla bilderna från utställningen. Visst är det härligt med vovvar som bara anpassar sig, allt blir så enkelt då. Lycka till med träningen.
    Hälsningar Ylwa

Kommentera

