Pulkadrag!

Snön fullkomligt vräker ner över Skaraslätten idag! Det är blåsigt, kallt och bara allmänt hemskt med motvind och avdomnade kroppsdelar så fort man sticker näsan utanför dörren. Exxa däremot är fruktansvärt nöjd med kylan, attackerar alla snöhögar hon kan hitta och travar med sitt fina showsteg och ser väldigt lycklig ut. Tänk om hon kunde fokusera på att ta fram det steget på lite fler utställningar också bara. 🙂

”Jag vill framåt!”

”Exxa drar pulka”

Annars händer inte så mycket här just nu. Funderingarna på att starta i någon snötävling framöver har kullkastats pga ekonomiska skäl. Men i höst ska det bli av!
Operation viktökning är iaf i full gång nu för Exxas del med +1kg som resultat än så länge. Förhoppningsvis är hon en liten fläskis till Vaggerydsutställningen, haha.

Nu ska jag sätta mig och fundera på våra mål 2010 som finaste Marlene har efterfrågat. Återkommer! 🙂

4 reaktioner på ”Pulkadrag!

  1. Hej!
    Läser gärna din blogg, Exxa är så gullig och det är spännande med er träning! Jag har precis ”kört in” mina Border collies och är nu på jakt efter sådana skaklar som Exxa har på dagens bilder. Var har du köpt dem? Heter de något speciellt? För när jag söker efter skaklar får jag inte fram den typen.

    Lycka till med fortsatta träningen inom både agility och drag!

    MVH
    /Monica

    PS. Har du provat att klicka Exxa för när hon går med sina showsteg? Om du kan fånga dem och sätta kommando på det sättet att gå så är det ju bara att be henne om det i utställningsringen!

Kommentera

