Vardagsstolthet.

Jag får ofta höra att jag måste lita mer på Exxa. Alla som har huskys vet hur svårt det kan vara men igår var det dags.
Vi träffade goldenhanen Lucas ute och hans ägare frågade om vi kunde låta hundarna leka lösa på en gräsplätt intill vägen. Jag tog ett djupt andetag och släppte Exxa. Hon och Lucas busade några minuter, sedan sprang Lucas iväg ca 15 meter bort och Exxa efter. Jag blev nervös eftersom det går en trafikerad väg intill där hundarna var och ropade rent instinktivt på Exxa. Och hon kom. Trots att Lucas var kvar därborta så lämnade hon honom och kom springande till mig efter ett enda kommando. Det kändes stort.


Världens sötaste nos…

Jag är så stolt över henne. SM var en stor grej, att denna lilla tunna huskytös utan erfarenhet genomförde hela tävlingen på eget huvud och egna tassar är fantastiskt, men det är sådana här vardagssituationer som betyder mest.

Jag har haft otrolig tur som får ha denna lilla prinsessa i mitt liv varje dag. Alla som har hund tycker nog att den är bäst men jag kan faktiskt inte tänka mig en hund som skulle kunna vara bättre än Exxa. Hon är så mjuk och vänlig, har ett fantastiskt huvud och en arbetsvilja av stål, hon ger allt när man ber henne om något, vill alltid göra rätt och kryper under huden på alla som lär känna henne.

Hon är en once in a lifetime-hund och jag tänker inte slösa bort en enda sekund.

6 reaktioner på ”Vardagsstolthet.

  1. Jag vet exakt hur du känner för din hund för jag känner likadant för min pudelrackare. Och jag känner igen känslan när en hund faktiskt väljer att komma på första kommandot om det har varit ett problem innan. Då vet man att all tid man lägger ner ger resultat. Grattis till SMet och lycka till med din lila sockertopp!

  2. men åh HON VANN!!!! GRATTIS till er, för det är såklart bådas förtjänst 🙂 exxa är världens finaste hund men du är då världens bästa tränare och ägare!
    ni är verkligen det perfekta teamet 🙂

    kram!

Kommentera

