Utflykter.

Det har blivit några utflykter för Exxas del mellan mattes alla jobbpass. Häromdagen var hon på stranden i några timmar och busade och badade. Hon går numera i vattnet helt självmant upp till magen ungefär. Där tycks hennes gräns gå, blötare än så vill hon tydligen inte bli. 🙂



 

För några dagar sedan när jag slutade jobbet på morgonen åkte vi iväg på utflykt till Ryds grottor och till en gammal fornborg ”ymsingsborg”. Exxa tyckte det var såå spännande men utsikten över grottorna var liiiite otäck, hon ville inte gå nära kanten trots mattes ”det kommer att bli en fantastisk bild”-övertalning. Jaja…




Fornborgen låg en bra bit in i skogen och det tyckte Exxa var superkul för det innebar ju att hon fick springa järnet upp och ner för massa små backar. Springa och klättra är roligt det… mindre kul för matte kan jag tala om. 🙂





 

Vi har även kommit igång så smått med höstdraget som går fint! Kosta – here we come!

Exxa är även anmäld till Simmatorp och Arbogautställningarna. Simmatorp kommer inte att gå bra för Exxa väger fortfarande för lite efter influensan och håller just nu på att fälla sin päls men eftersom det ligger bara 1.5 mil härifrån så känns det ju dumt att inte åka dit. Det kan nog gå bättre i Arboga som inte är förrän oktober. Rasspecialen i Bjursås skippar vi i år igen, känns inte värt att åka så långt när Exxa inte är i tipp topp form. Men förhoppningsvis har hon breddat sig nästa år och då åker vi säkerligen dit. Är ju alltid kul att träffa polarfolk också.

Snart kommer även agilitykurs 3 igång. Känns som att det kommer att bli en aktiv höst! 🙂

9 reaktioner på ”Utflykter.

  1. Vilka härliga bilder. Vad många mysiga ställen ni har varit på. Har Exxa simmat någon gång? Jag kommer ihåg min dvärgpudel som jag hade som barn, han gick bara ut i vattnet så länge han bottnade, sedan gick han in till stranden igen. Mina två äldsta chihuahuor gillar inte att bada, men lillkillen Romeo verkar inte vara ett dugg rädd.

  2. Hehe Baby är precis likadan, men det är ju inte konstigt – inte mindre än NIO tuttar ska ju ner under ytan, brrrrrrrrr!!! Vi kanske kanske också ska upp till Arboga, har inte riktigt bestämt mig och det beror lite på hur Baby är i ryggen. Men det hade varit roligt att ställa henne i öppenklass innan hon blir veteran i november.

  3. Härliga bilder, ser himla fint ut!!
    Siri simmar inte heller frivilligt men precis som Exxa går hon gärna, jag menade studsar hon gärna fram ….
    Inget Bjursås för mig heller, men det är så nära till Sofiero och precis som Exxa är hon liten men …
    Kram kram

  4. Typiskt! Ska vi missa varandra i år också =( Har just anmält mig till Bjursås och så ser jag att ni inte ska dit =( Men, men, vi får lov å se till att träffas nästa år 😉

Kommentera

