Ikväll smäller det!!

Ja kära läsare, ikväll är det final i nybörjarcupen i agility!!

Exxa är på väg in i löp verkar det som så lydnaden kommer väl vara lite si och så men vi ska banne mig gå ut och ha kul på banan ändå!
Just nu ligger vi 7:a (!!!) och sämre än så kan vi inte bli så för mig är vi redan ett vinnarpar. 😀

 

Vill dela med mig av en fin kommentar som jag fick av min gamla klasskamrat Maria, den gjorde mig jätteglad. (Vi gick i samma klass 7-9 och håller fortfarande kontakten nu 10 år senare – inte illa!!) Sånt här gör att det är roligt att blogga…

”jag är som sagt ett STORT fan av exxa…trots att jag aldrig träffat henne så tycker jag hon är helt bedårande söt och verkar vara en underbar liten tjej!

Jag tycker personligen att du ska skita i vad tråkfolk skriver om att du har en DRAG hund…. vad spelar det egentligen för roll om ni tävlar i agility och lydnad med? trivs Exxa och du så kör på. Du, om nån, skulle ju märka om Exxa tröttnade och då är jag säker på att du skulle satsa mera på det andra som hon tycker är kul.
Jag tvivlar starkt på att ni har kommit dit ni är om ni inte har haft kul tillsammans och att framförallt att Exxa har kul och trivs.

Jag tror mest att det handlar om avundsjuka. att de flesta huskey (inte alla) inte har nån koll över huvudtaget på sina hundar förutom när de tränar/tävlar drag.
Har träffat flera huskey ägare som har sina hundar i hundgård 24/7 och som endast kommer ut när de skall tränas….
är det verkligen bättre??

Nej, som sagt, skit i vad de dära avundsjuka personerna säger och kör på!
Jag hejar på er!!!

Och har ni vägarna förbi eller inärheten av östersund/sundsvall….så säg till, så kan vi ses!!
och skulle ni ställa ut eller tävla eller nått inärheten så vill jag gärna veta detta, så att man kan komma och heja!!

Kram på er!!”

10 reaktioner på ”Ikväll smäller det!!

  1. Jeg er så enig med synspunktene kompisen din har! Liker svært dårlig de huskyeierne som har hundene sine oppstallet i hundegård 24/7-spesielt om sommeren. Eller er jo huskyen en svært trivelig rase, lett å håndtere og dressere. Tror noen har fått det for seg (gammel myte??) at de av en eller annen grunn er helt ville!!??! En schæfer krever faktisk ganske MYE mer dressur!
    Må bare spørre deg om en ting: ulva vår er veeeldig til å ”snakke/tale”-pludrer i vei.speseilt når hun er glad(og det er hun jo ofte!!) Er exxa også sånn?? Syns det er sååå søtt!!HUn har masse forskjellige konstige lyder…:)

    Ja, dere skulle hatt noe fjell i nærheten der du bor eller vært med å gått! Hundene elsker sånne turer-og vi med!Har allerede vært på en ny fjelltur siden sist!:) Ha det så godt! Skal sjekke innlegget du hadde herunder…!:)

  2. Maria har helt rätt! Du och Exxa ska göra det NI vill göra. Det spelar väl ingen roll vad ni engagerar sig i för aktivitet, så länge det är något ni har roligt av. Sen vad andra tycker ska du försöka strunta i! Jag har fått min beskärda del skit eftersom jag har hund trots att jag äår handikappad. Att jag dessutom skaffade en STOR hund gjorde inte saken bättre. Tydligen tror folk automatiskt att stora hundar ska ha massor med aktiviteter. Inte riktigt sant, eftersom de är byggda olika beroende på vad de är avlade för. Jag gör vad jag kan med min hund. Och jag hade upptäckt om hon mådde dåligt. Precis som du hade märkt om Exxa mådde dåligt! Så fortsätt göra vad du vill!!!!
    Kram från oss!

  3. Då förstår jag att det inte är ett sånt stort problem. Men att hålla en golden borta från vatten är inte den lättaste uppgiften. Även om det har blivit bättre med åren.

    Pratade med en veterinär förra veckan om vovvens krampanfall han misstänkte att det var pga fästinghalsbandet. Så känner mig inte alltför glad på den veterinär som propsade för det. När de andra två jag pratat med om det sagt att det inte är så bra…

  4. ha ha ha, så blev man kändis med =)
    tänk att man blev citerad i Exxa´s blogg, inte varje dag sånt händer…
    men jag står för varje ord så det känns bara att kul att du (och exxa) blir glada av det jag skriver.
    Håller tummarna att allt gick bra idag och längtar efter att få läsa hur det gick!
    Kramar!!

  5. Hoppas det gick riktigt bra för Er!! 🙂
    Det var en värmande komentar, verkligen! Vänner är så bra att ha, även om de bor långt borta.

Kommentera

